Exuse me mr Officer – eller hur man förolämpar med stil

En 15-åring grymtade och kallade poliserna för grisar, varför han nu åtalas för förolämpning. Det hela handlar om att förolämpa med stil.

Förslagsvis kunde 15-åringen istället sagt:

  • Jag upplever en olustkänsla för herrarnas ofördelaktiga utseenden!
  • Åh, den doft som slår emot mig när jag står med vinden SÅ oturligt riktad mot mig just nu! Ack och VE! Det är som när man mockar träck i ladugården!

eller helt sonika:

  • Mon freres! Så oturligt att jag inte alls gillar er för den sammanblandning av era utseenden, som jag för tillfället gör i mitt sinne, medelst bökande och grymtande galtar.
2 svar

  1. eller

    – Får man kalla konstapeln för gris?
    – Nej, då syr jag in dig!
    – Får man kalla en gris för konstapeln då?
    – Öh, ja det går väl för sig.
    – Tack då, konstapeln.

  2. Känns som en ganska onödig anmälan, men vad vet jag…

Kommentera

