De dummaste charterturisterna kommer från…

Den brittiska tidningen Daily Telegraph har gjort en sammanställning av de mest absurda klagomålen från missnöjda turister.

  1. ”Ingen hade talat om för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”
  2. ”Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och vår var betydligt mindre”
  3. ”Vi köpte ett par Ray Ban-solglasögon för fem euro från en gatuförsäljare, bara för att senare upptäcka att de var kopior”
  4. ”Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering”
  5. ”Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller er nu ansvariga för att jag är gravid.”
  6. ”Det är för många spanska människor.
    Receptionisten pratar spanska.
    Maten
    är spansk.
    För många utlänningar”
  7. ”På min semester i Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varenda restaurang serverade curry. Jag tycker inte alls om kryddstark mat!”
  8. En kvinna hotade att ringa polisen då hon hävdade att hon blivit inlåst av hotellpersonalen när hon i själva verket misstagit ”stör ej”-skylten på insidan av dörren som en varning att hon inte fick lämna rummet.
  9. ”Det borde vara förbjudet att sola topless. Semester blev förstörd då min man spenderade hela dagarna med att titta på andra kvinnor.”
  10. ”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England – det tog bara tre timmar för amerikanarna!”
  11. ”Jag blev biten av en mosquito – ingen sa att de kunde bitas!”
  12. ”Jag tycker att det borde framgå i resekatalogen att den lokala affären inte säljer ordentliga småkakor såsom ‘custard creams’ eller ‘ginger nuts’.”

Mon dieu! Jag trodde att det var amerikanare som hade patent på att vara dummast! 🙂

Även: SvD